

En aquestes dates, els centres educatius obren les inscripcions per realitzar matrícules de cara el curs vinent. Per aquest motiu, des de Globaula us volem presentar alguns consells que poden ajudar-vos a potenciar l’augment d’aquestes. En l’àmbit digital, es recomana crear una proposta de valor, en la que s’expliqui molt bé la combinació entre els serveis, els preus i la imatge, és a dir, allò que fa únic al vostre centre educatiu i/o el distingeix de la resta. També cal tenir una bona presència i posicionament a Internet, ja que, és la primera impressió que té l’usuari.
I aquesta impressió ha de ser altament positiva. Es recomana que si el centre té diverses pàgines, estiguin posicionades en els principals buscadors, i així hi haurà més probabilitats que els seus continguts es coneguin. El web ha d’estar sempre actualitzat, perquè totes aquelles persones que el visitin no tinguin cap problema d’accés els continguts de la pàgina, potenciant per tant la màxima usabilitat.
Una altra bona eina per posicionar el centre són les xarxes socials, han d’estar actives, i és una bona manera de crear un vincle de confiança, oferint un tracte més proper i atenent les necessitats de les famílies interessades. Per últim és important crear empatia amb la institució i convertir-la en un referent, això es pot aconseguir, amb la realització d’articles relacionats amb l’educació, valors, alimentació, lleure, esports o altres. També pot beneficiar al centre, la participació en actes o esdeveniments de la ciutat o poble on estigui situat.
Així es podran donar a conèixer a totes aquelles famílies que s’involucrin en les referides activitats. Finalment, si els pares decideixen fer una visita al centre per tenir una idea més concreta sobre les instal·lacions i els serveis que s’ofereixen. S’ha d’aconseguir que gaudeixin de la millor experiència possible, fent-los sentir a gust, contestant a tots els seus dubtes, que observin la bona relació existent entre l’equip d’educadors, a fi de crear un vincle de confiança que serveixi per decantar-los per la matriculació al centre.
Durant la visita no cal lloar les característiques dels futurs alumnes (llest, valent, vergonyós, tímid), sinó traspassar la idea als pares dels beneficis que els hi proporcionarà en els seus fills formar-se en la referida institució. Esperem que tots els consells esmentats en aquest article, us serveixin de guia per assolir un augment del nombre de matrícules en les vostres institucions.